W ramach projektu „Wiki-Ekonomia. Edukacja ekonomiczna z wykorzystaniem Wikipedii – edycja 2”, eksperci ekonomiczni współpracujący z firmą Think Global poprawiają merytorycznie zasoby Wikipedii z zakresu ekonomii i finansów) oraz tworzą nowe definicje. W opracowaniu (do końca 2015) znajduje się 500 haseł. W ramach projektu organizowane są także bezpłatne warsztaty dla nauczycieli, podczas których doskonalą oni swoje umiejętności związane z edukacją ekonomiczną z wykorzystaniem e-zasobów i narzędzi TIK. Jest to propozycja dla nauczycieli uczących w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych tematyki ekonomicznej, np. w ramach wiedzy o społeczeństwie, podstaw przedsiębiorczości, ekonomii w praktyce czy geografii.
W programie warsztatów zaplanowano pracę z następującymi narzędziami:
- Wiki (Wikipedia) – edycja haseł w Wikipedii;
- Learning Apps – platforma do tworzenia gier i zabaw;
- QR kody – sposoby kodowania i rozszyfrowywania informacji;
- Pixton – program do tworzenia własnych komiksów;
- Pinterest i Padlet - wirtualne tablice do gromadzenia informacji;
- Consumer Classroom – zasoby i narzędzia europejskiej platformy dotyczącej edukacji konsumenckiej.
Nauczyciele będą uczyć się używać wymienionych narzędzi, korzystając m. in. z haseł zweryfikowanych w 1 i 2 edycji projektu Wiki-Ekonomia (w szczególności tych obecnych w programie nauczania, np.: inflacja, deflacja, bank, bank centralny, rachunek bieżący, bezpieczeństwo finansowe, itp.).
Więcej informacji na temat warsztatów na stronie: http://www.edunews.pl/wydarzenia. Zapisy odbywają się poprzez formularz elektroniczny online.
Liczba dostępnych miejsc jest ograniczona (25 osób na szkolenie).
Projekt "Wiki-Ekonomia. Edukacja ekonomiczna z wykorzystaniem Wikipedii - edycja 2" realizowany jest przez firmę Think Global we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Projekt "Wiki-Ekonomia. Edukacja ekonomiczna z wykorzystaniem Wikipedii - edycja 2" realizowany jest przez firmę Think Global we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz